راهنمای سفر به کربلا مراکز خرید

معرفی مراکز خرید سوغاتی در کربلا

کربلا یکی از مقاصد مذهبی مهم برای شیعیان در سراسر جهان است که هر ساله، ده ها هزار شیعه به آن جا سفر می کنند تا حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را زیارت کنند. در طول این سفرهای زیارتی، خرید سوغاتی از کربلا برای خانواده و دوستان نیز جزو کارهای مهمی بوده که زائران انجام می دهند. به همین خاطر هم در این مقاله، قرار است به معرفی مراکز خرید سوغاتی در کربلا بپردازیم تا شما بهترین انتخاب ها را برای خود انجام دهید.

مهم ترین مراکز خرید سوغاتی در کربلا : بازار سنتی کربلا

بازار سنتی کربلا یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای این شهر است. این بازار در نزدیکی حرم امام حسین (ع) قرار دارد و یک مکان مناسب برای خرید مایحتاج روزانه و سوغاتی های مذهبی به شمار می رود.

در این بازار معروف، می توان انواع سوغاتی ها از جمله جانماز، چادر، تسبیح، مهر، ظروف مسی، تربت کربلا، طلا و لباس را به راحتی در انواع متنوعی پیدا کرد. بازار سنتی به دلیل قیمت های مقرون به صرفه و موقعیت نزدیک به حرم، مورد علاقه زائران بسیار زیادی قرار گرفته است.

مهم ترین مراکز خرید سوغاتی در کربلا : بازار سنتی کربلا
مهم ترین مراکز خرید سوغاتی در کربلا : بازار سنتی کربلا

بازارهای آمریکایی کربلا

این بازار بزرگ را می توانید به سادگی در فاصله کمی از آرامگاه حضرت عباس (ع) پیدا کنید. بازارهای آمریکایی کربلا در واقع جزو شلوغ ترین و پرطرفدارترین بازارها برای خرید سوغاتی در کربلا بوده که می توانید انواع لباس های نظامی و غیر نظامی عراقی را در آن جا بخرید. این بازار دارای فروشگاه هایی بوده که لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه را نیز به زائران عرضه می کنند.

در این بازار می توان انواع پوشاک و لوازم جانبی را به صورت مرغوب و با قیمتی نسبتاً پایین، خریداری کرد. شاید برای تان جالب باشد بدانید پوتین های بازارهای آمریکایی، در میان مردم عراق بسیار معروف هستند.

مرکز خرید کوثر کربلا

اگر به دنبال خرید لباس های محلی عراقی هستید، مرکز خرید کوثر کربلا یکی از بهترین گزینه ها برای شما است. این مرکز خرید در تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح الی 10 شب باز است و شما می توانید انواع لباس های محلی کربلا را در آن جا پیدا کنید.

لباس های محلی کربلا از جمله محصولات مورد علاقه زائران برای خرید به عنوان سوغاتی هستند. در مرکز خرید کوثر کربلا، می توان انواع لباس های محلی کربلا را با کیفیت خوب و مدل های مختلف، خریداری کرد.

مرکز خرید کوثر کربلا
مرکز خرید کوثر کربلا

مرکز خرید اسدی کربلا

مرکز خرید اسدی کربلا یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ  در این شهر است که می توانید در 8 کیلومتری حرم امام حسین (ع) آن را بیابید. این مرکز خرید معروف به  خاطر داشتن انواع کالا و کیفیت بالای محصولات، توجه زائران زیادی را به خود جلب کرده است و روزانه افراد زیادی برای خرید لوازم خانگی و مبلمان، وسایل الکتریکی، لباس  های مختلف و اسباب بازی به آن جا مراجعه می کنند.

مراکز خرید سوغاتی در کربلا : بازار کفش کربلا

برای خرید کفش به عنوان سوغاتی، می توانید خیلی راحت به بازار کفش کربلا بروید. در این بازار، می توان انواع کفش ها، از جمله کفش های مردانه، زنانه و بچه گانه را با عالی ترین کیفیت خریداری کرد. تمام کفش های موجود در این بازار مد روز هستند و قیمت مناسبی هم دارند.

مراکز خرید سوغاتی در کربلا : بازار کفش کربلا
مراکز خرید سوغاتی در کربلا : بازار کفش کربلا

کلام آخر

شما می توانید بعد از مراجعه به سایت زیارت آسان برای رزرو بلیط و سفر به کربلا، به  راحتی از تمام این مراکز خرید بازدید به عمل آورید و سوغاتی های باکیفیتی را خریداری نمایید. البته فراموش نکنید مراکز خریدی که در این مقاله معرفی کردیم، تنها چند نمونه معروف از مراکز خرید در کربلا هستند و به غیر از آن ها، می توانید گزینه های دیگری را هم برای خرید انتخاب کنید.

نویسنده

پشتیبان زیارت آسان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *