مکان های زیارتی

آشنایی با مزار سیده شریفه + فضیلت زیارت این بانو

سیده شریفه نام بانویی است که مرقد بین در نزدیکی شهر حله واقع شده است. قطعاً زائران تور کربلا، هنگام ورود به کشور عراق و عزیمت به کربلا، از مرقد این بانوی شریفه هم بازدید می کنند. طبق اسناد و شواهد به دست آمده، وی یکی از نوادگان امام حسن (ع) است و مردم عراق به این شخص تعلق خاطر بسیار زیادی دارند و معتقدند که بسیار حاجت روا هستند. ما در ادامه به صورت مختصر ولی مفید در مورد موقعیت مرقد این بانوی شریفه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با مزار سیده شریفه + فضیلت زیارت این بانو
آشنایی با مزار سیده شریفه + فضیلت زیارت این بانو

   بانو سیده شریفه کیست؟

بانو سیده شریفه یکی از نوادگان امام حسن(ع) به شمار می آیند. این بانوی اهل بیت که شخصی معروف در بین ایرانیان نیستند، در مسیر کربلا تا کوفه و در مسیر شام به بیماری گرفتار شده به شهارت رسید. این فرد در بین مردم عراق از جایگاه بسیار خاصی برخوردار است و به همین دلیل مزار این شخص به حرم طبیب اهل بیت (ع) معروف است.

   بانو سیده شریفه کیست؟
   بانو سیده شریفه کیست؟

مردم این کشور یعنی عراق اعتقاد دارند که هرگاه فردی به زیارت این شخص برود، حاجت وی روا خواهد شد. به این دلیل که این شخص همچون پدر خود امام حسن (ع) دارای کرامت بسیار است. هاشم علوی محیسن النفاشی در سال های گذشته حاجت خود را از این حرم گرفته بود و به همین دلیل، ضریح جدید را برای مزار این بانو به عنوان نذری در نظر گرفته بود.
به همین خاطر به اصفهان مراجعت کرد و از هنرمند اصفهانی، سیدمحسن احمدی درخواست ساخت یک ضریح جدید را کرد. سپس بعد از 5 سال این ضریح آماده و به کشور عراق منتقل شد. 365 سانتی متر ارتفاع، 5.5 متر طول و 4.5 متر عرض ضریح جدید است.

موقعیت مرقد حرم طبیب اهل بیت (ع)
موقعیت مرقد حرم طبیب اهل بیت (ع)

موقعیت مرقد حرم طبیب اهل بیت (ع)

در مورد موقعیت مرقد سیده شریفه چنانچه بخواهیم صحبت کنیم، می توان گفت که در منطقه ای به نام طهمازیه و در ناحیه ابو غرق که 9 کیلومتر از شهر حله فاصله دارد، واقع شده است. شهر حله در قسمت مرکزی عراق است که در اواخر قرن 5 فردی به نام سیف الدوله مَزْیَدی این شهر را بنا کرد. شهر حله در نزدیکی ویرانه های قدیمی شهر بابل است در 90 کیلومتری جنوب بغداد است. چنانچه زائر تور کربلا باشید، در مسیر شهر کوفه تا نجف و در 50 کیلومتری شرق کربلا، شهر حله که مرکز استان بابل است را می توانید بیابید. خاطر نشان می کنیم که رود فرات هم از غرب شهر حله عبور می کند.
در مورد توصیف بنا و مرقد بانو سیده شریفه، می توان گفت که ساختمان زیارتگاه اتاق و رواقی گنبدی شکل دارد. در این بین، صحنی بزرگ را می توانید در نظر بگیرید. معمولاً زیارتگاه این بانو در اکثر اوقات به واسطه حضور زائران و خصوصاً زائران تور کربلا خالی نیست.

گرفتن شفا از طبیب اهل بیت، سیده شریفه
گرفتن شفا از طبیب اهل بیت، سیده شریفه

سخن پایانی

در مورد سیده شریفه و موقعیت حرم وی با شما به صورت مختصر ولی مفید صحبت کرده ایم. بهتر است بدانید که شما برای رزرو هتل از سایت زیارت آسان، می توانید جاهای زیارتی زیادی را در نزدیکی هتل مورد نظر خود بیابید. زائران تور کربلا هم نباید زیارت مرقد این بانو را از یاد ببرند؛ چرا که یکی از اماکن بسیار مهم در نزدیکی کربلا به شمار می‎آید.

نویسنده

پشتیبان زیارت آسان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *